top of page
  • centredocumentacio

Avui va de música

La música sempre ha tingut una gran importància a la meva vida, i de petita vaig tenir la sort de poder aprendre a tocar un instrument, ja que la meva ciutat disposava d'un conservatori municipal amb classes per a nens i nenes des dels 4 anys (es deia "jardí musical"). Avui és el dia de la música i em semblava més que idoni compartir amb vosaltres els meus últims descobriments, per a alegrar una mica aquest dia tan estrany, amputat de tots els concerts que normalment se celebren en aquesta data.

Gràcies a la meva companya Esperança del Centre de Documentació, vaig descobrir a Twitter Sakira Ventura (@svmusicology), instrumentista i musicòloga, on ella comparteix el seu treball, molt agut, sobre compositores, fins al punt que munta una playlist de més de 230 títols i gairebé 9 hores de música!! Podeu escoltar aquesta meravella aquí.


Seguint amb les xarxes socials, he descobert a Instagram Femme Sapiens, una revista online creada per Helena, que lluita cada dia per donar a conèixer les obres de dones artistes. Treballa al Liceu i amb la seva amiga de Acompasadas han creat diversos vídeos apassionants sobre l’òpera amb perspectiva de gènere. Han examinat amb lupa La Flauta Màgica, Turandot, I Pagliacci i Carmen. Són apassionants i aconsegueixen obrir horitzons i fer reflexionar sobre obres cultes amb una mirada actual i feminista.

També us vull recomanar el documental de Cristina Madrid Les Resilients (disponible a FilmIn), que descriu el que significa ser dona música feminista en el panorama cultural català i de la resta del món.

He de reconèixer que aquest documental em va sacsejar totalment, pel compromís d'aquestes artistes, per la seva música, fort, sense concessions, feminista, sororal… Em va permetre descobrir i tornar a descobrir Las SeysSisters, les Roba Estesa, les Tribade… Però vaig tenir un xoc estètic amb Clara Peya, que em va acompanyar durant tot el confinament. He assistit a diversos dels concerts que va donar a distància, virtualment, desconcertada davant l'eixordadora absència del públic, però seguint amb la voluntat de fer música i de compartir-la com sigui, fent costat a col·lectius vulnerables, defensant causes a vegades apartades… En fi, va ser amor a primera oïda😊

Per acabar, us proposo deixar-vos portar per la música folklòrica de la cantautora algeriana Souad Massi, amb el seu últim àlbum Oumniya (“my wish” - un tribut a la dona partint des de les seves pròpies emocions fins a l'universal), una joia d’emoció i intensitat, una il·lustració dels sentiments que viuen les dones arreu del món.


Bona escolta i visca la música de les dones!!


Camille Rieunier Traductora feminista i sòcia de Ca la Dona amb l'ajuda preciosa de Coloma Jofre Bonet

 

185 visualizaciones

Entradas Recientes

Ver todo
bottom of page